Tichetele de creșă și cele culturale au valori noi: sumele stabilite pentru angajați

tichetele de cresa si cele culturale au valori noi sumele stabilite pentru angajati
Sursă foto: CNI

Angajații din România care primesc tichete de creșă sau tichete culturale trebuie să cunoască noile sume valabile pentru cea de-a doua parte a anului 2026. În ceea ce privește tichetele de creșă, actul normativ apărut în Monitorul Oficial precizează clar că suma de 770 de lei se acordă începând cu luna octombrie.

Valorile stabilite pentru tichetele de creșă

Ministerul Finanțelor și Ministerul Muncii, Familiei, Tineretului și Solidarității Sociale au decis, prin Ordinul nr. 1.255/1.187/2026, cuantumul tichetelor de creșă pentru semestrul al doilea al anului.

Prin urmare, din octombrie 2026, suma lunară care poate fi oferită sub forma tichetelor de creșă este de 770 de lei.

Actul normativ a fost în Monitorul Oficial nr. 830 din 30 septembrie 2026 și a fost emis în aplicarea Legii nr. 165/2018 privind acordarea biletelor de valoare și a normelor metodologice aferente.

Valoarea de 770 de lei nu se limitează la ultimele luni din acest an. Conform ordinului, aceasta va fi păstrată și pentru lunile februarie și martie 2027, primele două luni avute în vedere de actul normativ pentru semestrul I al anului viitor.

Valorile stabilite pentru tichetele culturale

În mod separat, Ministerul Finanțelor și Ministerul Culturii au stabilit valorile tichetelor culturale pentru semestrul al doilea din 2026.

Potrivit Ordinului nr. 1.187/3.177/2026, în Monitorul Oficial nr. 778 din 15 septembrie, valoarea maximă care poate fi acordată este de 260 de lei pe lună, în cazul tichetelor culturale acordate cu regularitate.

Pentru tichetele culturale acordate ocazional, plafonul este de maximum 510 lei pentru fiecare eveniment.

Și aceste valori vor continua să fie aplicate în februarie și martie 2027, potrivit prevederilor ordinului.

Cadrul legal comun

Ambele categorii de tichete sunt reglementate în baza Legii nr. 165/2018 privind acordarea biletelor de valoare. Noile ordine stabilesc cuantumurile aplicabile pentru perioada indicată, precum și menținerea lor în februarie și martie anul viitor.